Wednesday 10 August 2011

masok tandas guru pon kene tindakan disiplin ke??

hye.. assalamualaikum.. hari ni aku ade cite yang agak best ar bagi aku untuk aku citekan kat korang.. tapi bile korang tengok je title aku.. mesti korang dah tau sebab ape kan.. tapi bagi aku bende ni langsung tak masuk akal.. hm.. orang dulu2 kate bagai lepaskan batuk ditangge.. haha.. okay.. jom bace kisah aku ini..

seperti biase aku datang ke sekolah tepat jam 7.15 pagi.. tak sempat nak duduk2, lepak2, dah kene panggil untuk beratur.. selepas je habis beratur kat perhimpunan.. kawanku yang bername hasif datang kepadeku dengan muke yang agak ketat.. tak lain tak bukan.. aku sudah tahu.. tu mesti die suruh aku temankan die untuk 'melabur'.. 'melabur' ni juge salah satu rutin harian kami kat SMKBBB..tapi kat sini kami tak tahu mane tandas yang selamat untuk digunakan.. semue tandas kat sini agak mcam haram la jugak.. time tu hanye tandas guru sajelah yang selamat..
tepat pade jam 7.40 pagi.. hasif mengajak aku ke tandas.. sampai saje di tandas guru.. tanpe die berfikir panjang.. dengan selambenye.. die terus masuk ke dalam tandas itu.. aku cume tunggu die kat luar saje.. cover line ar kononye.. pernah jugak aku sekali 2 masuk untuk basuh tangan.. tapi bahaye jugak.. sebab ade ustaz mansor tengah potong rambut budak kat bilik disiplin.. bilik disiplin tu depan tandas guru je.. tu yang aku cuak.. kalau kantoi mampos ar aku..
selapas beberape minit.. sekali lagi aku masok ke dalam tandas untuk basuh tangan.. keluar2... tak kantoi lagi.. tapi ustaz nampak aku keluar dari tandas tu.. pelik an.. pas tu ustaz tu pergi ar kat tandas tu.. apebile aku tengok ustaz masok dalam tandas tu hati aku berkate ' aduh masalah ni '.. aku pon tak tau ape yang terjadi.. lalu aku dengan bergerak perlahan menuju ke arah tandas itu... " haaaa..! sini kamu.. ikot saye pergi bilik disiplin..! kamu tau tak kamu berdue dah langgar peraturan sekolah..! " dekat dalam bilik disiplin tu kami kene marah la.. katenye ustaz, die nak bincang dengan pengetue tentang hal ini.. adoi.. kusutnye aku ngan ustaz ni.. kabut je.. macam siallah.. puiiiihh!

dah ar sampai sini je lah kot cite aku.. nanti kalau ade cite lagi tentang bende bodoh ni.. aku sambung.. okay.. lalalalalalala..

No comments:

Post a Comment