Thursday 16 June 2011

kesian.....

hari ni mak ngan bapak aku tak de kat rumah.. die orang balek kampung.. so, makanan tengahari pon tak de lah.. terpakse aku makan kat luar..

'KEJADIAN DI KEDAI MAKAN'

tadi aku , dini dan khai pergi makan kat satu restoren ni..tak tau lah name restoren tu ape.. tapi yang makan aku je.. die orang just teman aku je.. haha..
aku makan nasi goreng ayam.. sedap kot.. khai ngan dinie minum je.. tgh khusyuk-khusyuk makan.. air khai dah abes.. panjang sgt lah citer aku kalau nak di cite kan.. kite pendek kan lah.. sampai last part yang paling kesian tu.. sesuai lah dgn tajuk aku.. haha.. aku nak bayar di kaunter.. then akak tuh cakap..

ME : bape kak ? teo ais 1 , limau ais 1 , teo ais limau 1 , nasik goreng ayam 1 .berapa sume kak ?
kakak kaunter : sume nyer.. 7 hinggit 80 sen dik .
ME : jap eyh..

pastuh aku amek duet aku.. aku kire macam tak cukup seposen tau.. then aku cakap kat akak tuh..

ME : kak , saya takde seposen lah kak , halalkan jelah kak ?
kak kaunter : takpe takpe takpe

punyer lah menenbal muke aku nak hadap muke akak tuh.. then aku pon balik dgn muke aku yang tebal nie..

so the moral of the story is.. if you dont have enough money,then dont show like you have a thousand ringgit..( padahal 7 hingget 80sen je pun.. haha )

No comments:

Post a Comment